söndag 4 mars 2012

Utgångsläge

Att gå från 0 till över en miljon inom några är inte rimligt MEN på en 10 års period, och några % avkastning varje år är det faktikst helt rimligt.

inför det här året hade jag 0 kr investerat, levde inte inte över min budget men inte under den heller. Men efter att ha läst några spar o investerings bloggar, gick det upp ett ljus för mig att det inte är omöjligt att bli rik genom hårt arbete och slå en tanke över sitt spenderande.
sagt o gjort satte jag undan 4000 från januari lönen in på ett månadsspar konto. gjorde samma sak med februari lönen. har sen öppnat ett avanza mini konto, eftersom courtaget endast är 9 kr per transaktion. kändes det som bästa lösningen just nu. sen har jag investerat i Nokia för dessa pengar. Så där är jag nu, vet att man inte skall lägga alla ägg i samma korg men någonstans måste man börja.
Varör jag valde Nokia kan jag beräta om senare ifall ngn är intresserad.


Jag är även väldigt matintresserad älskar att laga mat, stå o köket o exprimentera med smaker o kombinationer. så har gjort veckoplaneringar i matinköp sen årsskiftet. Funkar suveränt, kanske skall lägga upp en veckomeny här i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar